Ukrajinská železniční síť je relativně hustá, měří 22 300 km, z toho 9878 km je elektrifikovaných. V současnosti probíhá elektrifikace zejména v okolí Poltavy. Nejhustší síť má Halič a Dombas. Tratě mají stejně jako v Rusku široký rozchod 1520 mm. Výjimkou zůstaly pohraniční úseky Čop–Baťovo–Mukačevo a Baťovo-Korolevo-Ďakovo, tady tratě širokého a normálního rozchodu jsou vedeny souběžně ve směru k překladištím. Jaká je celková délka úzkokolejek mi není známo.
- Boržovská úzkokolejka
Rozchod: 760 mm dnes 750mm, délka tratě: 106,159 km,
Zahájení provozu:
1908 (Berehovo – Zadné dnes Priboržavského) 67 km
1908 (Sevluš dnes Vinogradiv - Chmelnik) 19 km
1909 (Dovhé – Kušnica) 9 km
1911 (Oseň - Kamjanka) 4 km
V r. 1944 byla trať přerozchodována na 750 mm – jednotný úzký rozchod
v SSSR
Dnes je v provozu úsek Berehovo-Chmelnik-Iršava
a odbočka Chmelnik - Vinogradiv
- Teresva – Neresnice – Ust´Čorna - Ust´Turbat
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 100 km,
Zahájení provozu: 1903
Při povodni v r.1999 byla trať značně poškozena vč. mostů a od té doby není
v provozu. V r.2003 – 2004 byla provedena demontáž zbyku úzkokolejky.
- Vapnjarka - Tomaspol - Gnatkov – Dobrjanka - Jampol
Rozchod: 750 mm, délka tratě: … km,
Zahájení provozu: ????
odbočka: Vapnjarka – Kapustjani
odbočka: Dobrjanka - Tsjekinovka
- Antonovka – Zarichne
Rozchod: 750 mm, délka tratě: 106 km,
Zahájení provozu: 1895
Od r.1919 do r.1939 ležela železnice na území Polska.V průběhu 2.světové
války byla zničena a v r.1946 obnovena a předělána na rozchod 750 mm.
- Rudnica – Golovanevsk
Rozchod: 750 mm, délka tratě: … km,
Zahájení provozu: ????
Copyright © 2010-2020, úzkokolejky-eStránky.cz
Webdesign: Radek Liebich